Menu Sluiten

Back in Shape: Workout - Sporten na je bevalling

Sporten na je bevalling

In de meeste gevallen kun je 6 weken na de bevalling voorzichtig aan beginnen met sporten (8 weken na een keizersnede).  De Back in Shape workout lessen zijn sportieve groepslessen in kleine groepjes met oefeningen voor het hele lichaam die zorgen voor een sneller en beter herstel van de zwangerschap en  bevalling. Tijdens de workouts gebruiken we verschillende materialen als: enkelgewichten, weerstandsbanden, ballen, gewichtjes enz. Specifiek is er aandacht voor het herstel van de bekkenbodemspieren en de buikspieren, zogeheten “Core Stability”. Middels speciale oefeningen richten we ons op het herstel van de diastase (wijkende buikspieren door de groei van de baby) want deze zijn helaas niet meteen hersteld na je bevalling.

De workouts worden gegeven in kleine groepjes zodat we de beste begeleiding kunnen bieden die jij nodig hebt. Wij hebben aandacht voor jou persoonlijk zodat je rustig op je eigen niveau weer kan beginnen met sporten na je bevalling.

Wennen aan je nieuwe leven als mama

In de workouts voor new moms bieden we jou een sportief en ontspannen moment voor jezelf. Het blijkt namelijk dat veel nieuwe mama’s even tijd voor zichzelf nodig hebben. Tijd voor jezelf helpt je om te wennen aan je nieuwe leven, je leven is tenslotte ook ineens veranderd. Neem dus ook gerust even die tijd! Een goede manier om dit te doen is door het sporten na de bevalling weer op te pakken en zo ook je lichaam weer back in shape te krijgen.

Beter in je vel door sport

Naast de vele fysieke voordelen die sporten na je bevalling je bieden hebben de lessen ook nog enkele mentale voordelen. Zo leer je tijdens de lessen andere mama’s kennen. Maar sporten na je bevalling zorgt er vaak ook voor dat je beter in je vel komt te zitten en hierdoor makkelijker went aan je nieuwe leven. Beter in je vel zitten bevordert daarnaast ook de relatie met je partner en je baby, je bent meer tevreden en kijkt met een tevreden gevoel naar het moederschap.

Lestijden Eindhoven: Dinsdag 20.00 uur en donderdag 19.15 uur.

Personal training:

Speciale wensen? Of liever een geheel op maat gemaakt programma specifiek voor jouw doelen? Dat kan, het is bij ons ook mogelijk om personal training te volgen. Je gaat dan samen met een personal trainer aan de slag om zo snel mogelijk weer back in shape te komen. De trainingen zijn dan volledig op maat naar jouw specifieke wensen en doelen. Heb je interesse of wil je hier meer over weten, neem dan contact met ons op via het contactformulier

Wij worden aangeraden door verloskundigenpraktijken!