Menu Sluiten

Zwangerschaps-Bootcamp

Zwangerschaps-Bootcamp

Bootcamp tijdens de zwangerschap

Misschien deed je al fanatiek aan bootcamp, maar heb je het idee niet meer echt mee te komen nu je zwanger bent? Of deed je fanatiek mee aan de HIIT bij jouw sportschool? Maar misschien lijkt bootcamp-en je heerlijk alleen om nu te starten in je zwangerschap is dan ook weer niet zo handig. Doe dan mee met onze zwangerschaps- (indoor) Bootcamp! 

Een aangepaste HIIT training

Onze bootcamp is een (aangepaste) hoge intensiteit interval training (HIIT). We horen je denken “Maar een HIIT training mag toch helemaal niet wanneer je zwanger bent? Zeker wel, als je je intensiteit maar aanpast naar je belastbaarheid op dit moment, als zwangere. Wij geloven zelfs dat je tijdens je zwangerschap aan training zou ‘moeten’ doen. 
Waarom? Zie je bevalling als een marathon, zwaar en uitputtend. Hoe beter je uithoudingsvermogen, naast je spierkracht, hoe beter je bevalling zal verlopen. 

Zwangerschaps- bootcamp

We zetten in onze zwangerschaps- bootcamp verschillende oefeningen klaar. De timer staat bijvoorbeeld ingesteld op 40 sec. actie en 20 sec. rust/wisseltijd. In een tweetal ga je aan de slag met oefeningen die volledig op elkaar zijn afgestemd, gericht op de grote spiergroepen of full-body. Gezamelijk sluiten we de les af met specifieke oefeningen voor je bekkenbodem, zeer belangrijk in je zwangerschap. 

We focussen ons op wat wél nog kan tijdens de zwangerschap in plaats van wat er allemaal niet meer mogelijk is. En geloof ons, je kunt nog een hele hoop wél!

Waarom?

Wij maken het mogelijk om tijdens je zwangerschap op een leuke manier aan sport te doen samen met andere mama’s. Dit helpt je bij het vinden van motivatie en er is veel persoonlijke aandacht. De training wordt gegeven door een bewegingsdeskundige, gespecialiseerd op het gebied van zwangerschappen.

Omdat je de mogelijkheid hebt om zelf je gewicht, weerstand en intensiteit te kiezen, zijn deze trainingen geschikt voor zowel beginners als gevorderden. Het eventuele niveauverschil in de groep is dus geen enkel probleem. Je haalt het maximale uit jezelf (op dit moment) naar boven!

Vanaf wanneer deelnemen aan zwangerschapsfitness?

Je lichaam verandert al vanaf het moment dat je zwanger bent, daarom kun je al vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent deelnemen aan de zwangerschapsfitness. Het meest voorkomende is om te starten rond de 12week van je zwangerschap maar je kunt op ieder moment instromen. Deelnemen kan tot de uitgerekende datum.

Lestijden:
– Dinsdag 19.30 uur Eindhoven

Wij worden aangeraden door verloskundigenpraktijken!