Menu Sluiten

Back in shape na je zwangerschap

Je bent mama geworden, van harte gefeliciteerd! Zo snel mogelijk weer back in shape na je bevalling? Wie wil dit nou niet? Maar sporten na je bevalling kan nog best lastig zijn… Welke oefeningen mogen nu wel en welke niet? Want wist je dat je ook na je bevalling nog even voorzichtig aan moet doen met sporten? Meteen weer springen, rennen en veel buikspieroefeningen doen is niet een heel goed idee. Wat dan wel? Nou bij Mini & Mom zit je zeker goed! Met onze back in shape lessen kun je 6 tot 8 weken na je bevalling weer starten met sporten. Doe mee aan een van onze Back in Shape lessen speciaal voor mama’s en wordt snel weer fit na je bevalling! Zo hoef je jezelf niet steeds af  te vragen of het wel goed is wat je doet, zo weet je het zeker! 

Met één leskaart is het mogelijk om de verschillende workouts te volgen. Ze zijn de perfecte aanvulling op elkaar maar voor eentje kiezen of afwisselen mag natuurlijk ook. Jij bepaalt!

Wij worden aangeraden door verloskundigen praktijken. 

De back in shape workouts zijn speciaal ontwikkeld voor een sneller en beter herstel van je zwangerschap en  bevalling. Specifiek is er aandacht voor het herstel van de bekkenbodemspieren en de buikspieren, zogeheten “Core Stability”. 

Deze lessen worden gegeven in kleine groepjes. Tijdens onze back in shape pilates worden de oefeningen uitgevoerd op de mat. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht maar daarnaast gebruiken we ook weerstandsbanden, pilates ballen en een speciale pilates ring om de oefeningen te verdiepen. Pilates om te herstellen van je zwangerschap en bevalling in een hip jasje.

Sport samen met je baby (vanaf 6 weken in de draagzak). De allerleukste manier om te sporten na je bevalling en weer Back in Shape te komen!

De Pilates voor moms is een Pilates les waarin we weer gaan werken aan de rechte buikspieren! Daarom is deze les speciaal voor mama´s die minimaal 4 maanden geleden bevallen zijn. Zo kun je op een verantwoorde manier en onder goede begeleiding weer aan je buikspieren kan gaan werken. 

In deze Yoga les richten we op het lekker kunnen bewegen en ontspannen. Om even tijd voor jezelf te maken met Yoga. Op een verantwoorde manier kun je zo Yoga weer oppakken.