Menu Sluiten

Back in Shape met Pilates

Back in Shape met Pilates

Je herstel van je zwagerschap en bevalling bevorderen? Dit kan met onze Back in Shape Pilates. Deze vorm van pilates is een zeer effectieve trainingsmethode waarbij houding, kracht, coördinatie, balans en ademhaling het uitgangspunt zijn. Bij pilates worden de oefeningen in een rustig tempo uitgevoerd en ligt de nadruk op de bewustwording en het activeren van de rug-, buik- en bekkenspieren. Je zult merken dat je als kersverse mama veel tilt en bukt, dit kan zorgen voor rugklachten. De pilates oefeningen zullen je helpen om een goede houding aan te nemen, zo kun je deze rugklachten verhelpen of zelfs voorkomen. Daarnaast wordt er veelaandacht besteed aan het herstel van je buikspieren, op een verantwoorde manier gaan we deze rustig aan weer trainen. De rechte buikspieren laten we ook na je zwangerschap nog even achterwege, deze moeten eerst weer herstellen. Naast de rug en buikspieren besteden we veel aandacht aan het herstel van de  bekkenbodemspieren, dit om “ongelukjes” te voorkomen.

Tijdens onze back in shape pilates worden de oefeningen uitgevoerd op de mat. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht maar daarnaast gebruiken we ook weerstandsbanden, pilates ballen en een speciale pilates ring om de oefeningen te verdiepen. Pilates in een hip jasje 😉

Van de back in shape pilates raak je niet buiten adem, dit is ook niet nodig, je hebt zeker een volwaardige training achter de rug. 

Praktische info

Deelnemen aan de pilates les kan vanaf 6 weken na je bevalling en 8 weken na je keizersnede. 
Lestijden Eindhoven: Donderdag 20.15 uur
Lestijden Veldhoven: Maandag 20.00 uur

Wij worden aangeraden door verloskundigenpraktijken en het consultatiebureau!