Menu Sluiten

Zwangerschapspilates

Fit met zwangerschapspilates

Je zwangerschap, bevalling en herstel verlopen beter wanneer je lichaam fit is. Een goede manier om je lichaam fit te houden tijdens je zwangerschap is via zwangerschapspilates. Zwangerschapspilates is een zeer effectieve trainingsmethode waarbij houding, kracht, coördinatie, balans en ademhaling het uitgangspunt zijn. Bij zwangerschapspilates worden de oefeningen in een rustig tempo uitgevoerd en ligt de nadruk op de bewustwording en het activeren van de rug-, buik- en bekkenspieren. De pilates oefeningen zullen je helpen om een goede houding aan te nemen tijdens je zwangerschap en daarna.  Zeker met je groeiende buik is een goede houding steeds belangrijker, zo kun je eventuele rugklachten verhelpen of zelfs voorkomen.

Tijdens onze zwangerschapspilates worden de oefeningen uitgevoerd op de mat. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht maar daarnaast gebruiken we ook weerstandsbanden, pilates ballen en een speciale pilates ring om de oefeningen te verdiepen. Pilates in een hip jasje 😉

Van zwangerschapspilates raak je niet buiten adem, dit is ook niet nodig, je hebt zeker een volwaardige training achter de rug. 

Praktische info

De zwangerschapspilates is anders dan een zwangerschapscursus van een aantal weken, onze lessen zijn namelijk doorlopend. Je kan dus instromen wanneer je maar wil. Ook kun je de lessen blijven volgen tot het einde van je zwangerschap. De meeste zwangeren beginnen rond de 12e week van de zwangerschap, maar eerder of later is net zo goed mogelijk. 

Lestijden: Donderdag 20.15 uur

Indien je nog vragen hebt, de meeste kun je vinden in onze Veelgestelde vragen

“Ik heb veel last van harde buiken… Maar van de zwangerschapspilates word ik rustig terwijl ik toch echt in beweging ben en werk aan mijn spierkracht. Na de les heb ik die dag geen last meer van harde buiken!”

Wij worden aangeraden door o.a. verloskundigen praktijken!