Stretch & Relax Yoga

Ontspannen Yoga voor: tijdens je zwangerschap en na je bevalling

Prenatal Yoga Eindhoven

Waarom Stretch & Relax yoga?

Modern

ontspanning

herstellen

prenataal

postnataal

Ademhaling

Met onze Stretch & Relax Yoga bieden wij jou een heerlijke, ontspannen Yoga tijdens je zwangerschap en na je bevalling. We zorgen echt voor een momentje voor jezelf in deze les! Want zeg nou zelf… die momentjes worden toch een stuk minder na de geboorte van je baby’tje.

Deze Yoga les helemaal gericht op ontspanning en het losmaken van je lichaam en geest. We zijn aandachtig bezig met de ademhaling en stretchen onze spieren om spanning uit het lichaam halen. 

Wij geloven dat iedere (aanstaande) mama wel wat me-time kan gebruiken!  

stretch & Relax Yoga Tijdens je zwangerschap en daarna

Deze vorm van Yoga is eigenlijk voor iedereen geschikt! Je kunt aan de Stretch & Relax Yoga deelnemen tijdens je zwangerschap, net na je bevalling, maar ook wanneer je al langere tijd bevallen bent. 

Deelnemen kan zelfs vlak na je bevalling! 
Het unieke aan deze Yoga les is dat dit de enige les is waarmee je al vrij direct na je bevalling kan starten. Vanaf de 1e week na je bevalling!
Misschien heb je wel gehoord dat sporten de eerste 6 weken na je bevalling wordt afgeraden. Dit heeft te met het herstel van je bevalling te maken. Na een keizersnede is dit zelfs 8 weken. Het gevolg hiervan dat vrouwen eigenlijk niet meer doen dan een rondje wandelen. Dit vinden wij zonde! Er is namelijk genoeg wat je wel kunt doen en zo op een verantwoorde manier alvast beginnen aan je herstel. Daar helpen wij je graag bij.

Dit zijn hele zachte Yoga houdingen waarin we je uitnodigen om de ontspanning op te zoeken door bijvoorbeeld te concentreren op de ademhaling. 

Het belang van stretchen

Wanneer je langere tijd stil hebt gezeten of gelegen, is het goed om jezelf uit te rekken. Wanneer je je spieren namelijk een tijdje niet gebruikt, vermindert de bloedtoevoer ernaar toe en worden je spieren stijf. Stijve spieren kunnen vervolgens minder goed hun functie uitvoeren en dit zorgt weer voor pijnklachten en blessures. 

Daarom is stretchen zo belangrijk, het laat je bloed in de spieren weer stromen. Zo krijgen je spieren genoeg zuurstof en voedingsstoffen tot hun beschikking en worden ze weer soepel waardoor de pijnklachten hieruit ook verdwijnen.  Zo kunnen ze de spieren hun functie ook weer gemakkelijk en pijnvrij vervullen, zoals: opstaan, lopen, je zwangere buik dragen of je baby’tje tillen en verzorgen. 

Wat doen we in de Stretch en relax yoga

Middels zachte Yoga houdingen zorgen we voor ultieme ontspanning, met stretches ontspannen we de spieren en met ademhalingstechnieken zorgen we voor ontspanning in ons hoofd. Een hele logische, maar gouden combinatie als je het ons vraagt. Je voelt je aan het einde van de les herboren. 

Wanneer jij als (aanstaande) mama in staat bent goed voor jezelf te zorgen ben je ook in staat om goed voor jouw kindje te zorgen. Een gezonde doses me-time doet wonderen in het proces van mama worden en mama zijn, maar ook in het toeleven naar- en herstellen van de bevalling. 

Lestijden

Iedere zaterdagochtend om 09 uur. 

Doelgroep: Zwangere vrouwen, pas bevallen mama’s en mama’s die al geruime tijd bevallen zijn. 
Doel: Ontspanning en losmaken van het lijf

Duur les: Wij plannen één uur in de agenda. Het fysieke gedeelte van de les duurt 45 minuten. Daarna is er nog ruimte voor een kopje thee. 

LESKAARTEN

Kies een pakket

1 PROEFLES

symbool 12 groen (1.5 x 1.5 cm) (80 x 80 px) (3 x 3 cm)

10 LESSEN

symbool 158 roze (1.5 x 1.5 cm) (3 x 3 cm)

20 LESSEN

symbool 250 blauw (1.5 x 1.5 cm) (3 x 3 cm) (1)

Onbeperkt lidmaatschap

Keuze uit maand of jaar lidmaatschap
symbool 79 groen (1.5 x 1.5 cm) (80 x 80 px) (3 x 3 cm)

LERARESSEN


Fatal error: Allowed memory size of 201326592 bytes exhausted (tried to allocate 6292224 bytes) in /home/id421/domains/miniandmom.nl/public_html/wp-content/plugins/elementor/includes/libraries/bfi-thumb/bfi-thumb.php on line 460