Menu Sluiten

Babyfitness: De allerleukste workout

De tijd vliegt! Een cliché misschien maar helaas wel zo waar! Voor je het weet is je schattige kleine baby’tje een dreumes. Vergeet daarom niet alles uit de babytijd te halen en te genieten samen. Maar ja, wat kun je nu doen met je baby’tje?

Kom samen met je baby sporten in onze Baby Gym in Eindhoven!

Wij hebben twee hele leuke workouts samengesteld waarin je samen met je baby het sporten na je bevalling weer op kunt pakken. Gegarandeerd fun voor twee met babyfitness! Geloof ons: dit is de leukste manier van sporten na je bevalling! Ondanks dat het pittige workouts zijn zul je haast niet merken dat je aan het sporten bent en houd je het sporten beter vol omdat je baby’tje er zo van geniet!  Daarnaast wordt er hard gewerkt aan het herstel van je zwangerschap en bevalling.
 

Draag Workout (vanaf 6 weken)  

De draag workout is echt een workout voor jou waarbij je baby’tje lekker bij jou in de draagzak of doek zit. Het handige hieraan is dat jij je handen vrij hebt en je baby’tjes helemaal ontspant van jouw bewegingen. We gaan in de workout aan de slag met oefeningen voor het hele lichaam. 

Wat neem je mee: Je (ergonomische) draagzak of doek. 

*Lestijden: Iedere woensdag om 10.00 uur 

Mama- baby workout (vanaf 3 maanden)

Wat houdt het in? Tijdens de mama- baby workout sport je samen met je baby’tje. Het zijn sportieve lessen waarin je de oefeningen samen uitvoert. Voor het eerste gedeelte van de workout gebruiken we onze speciale baby band. Een draaghulp voor jou, maar het geeft ook extra comfort voor jou en je baby. Jullie gaan dan samen aan de slag met oefeningen als bijvoorbeeld squats en lunges. Anders dan bij de draag workout doen we in het tweede gedeelte van de les oefeningen op de mat. Hierbij voeren jullie de oefeningen echt samen uit en gebruik je je baby’tje eigenlijk als een soort gewichtje. De baby’s vinden het fantastisch! Vervolgens sluiten we iedere les af met leuke oefeningen voor de baby’s.
 
*Lestijden: Iedere zaterdag om 10.00 uur
 

Heb weer tijd om te sporten

Een van de grootste redenen dat vrouwen de extra kilo’s van de zwangerschap niet verliezen is simpelweg het gebrek aan tijd om te sporten. Maar geen tijd is geen excuus,  je hoeft tenslotte geen oppas te regelen voor je baby. Je baby’tje is namelijk onderdeel van de workout. 

Veel gestelde vragen

Waarom kan ik al eerder beginnen met de draag workout dan met de mama-baby workout: Aan de draag workout kun je al beginnen vanaf het moment dat jij zelf weer mag sporten na je bevalling. Dit is meestal vanaf 6 weken. Je baby’tje zit dan lekker veilig bij jou in de draagzak of doek. Maar omdat je baby in de mama- baby workout echt onderdeel is van de oefeningen moet hij eerst zijn hoofdje goed rechtop kunnen houden. Dit is meestal tussen de 3 maanden. 
Tot wanneer kan ik sporten met mijn baby?
Draag workout:
Dit is echt afhankelijk van de babytjes. Met de draag workout kunnen jullie deelnemen tot wanneer je baby in de draagzak wil. Sommige kindjes van 1,5 vinden het nog heerlijk en andere hebben hier misschien geen zin meer in. 
De mama-baby workout: Tot ongeveer 10 maanden. Maar de leeftijd is bij benadering. Na 10 maanden kan het lastig zijn om je baby bij je te houden omdat hij of zij vrolijk rond kruipt. Je bent dan waarschijnlijk meer bezig met het bij je houden van je kleine dan met de les. 
Mijn baby huilt veel, kan ik wel deelnemen? Regelmatig krijgen wij deze vraag. Maar baby’tjes worden juist heel rustig van de workout! Ze genieten echt van de aandacht en de bewegingen van mama! 
Is mijn baby niet te zwaar? Wat het gewicht van je babytje ook is, dit is eigenlijk nooit te zwaar. We kunnen de oefeningen altijd aanpassen zodat iedere mama samen met haar baby’tje kan deelnemen.

Iedere baby is natuurlijk anders, twijfel je of je al mee kan doen? Vraag ons gerust om advies. het 

Wist je dat we naast de babyfitness ook nog babymassage aanbieden? Neem een kijkje op deze pagina voor alle informatie!